İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara" Projelerinin Değerler Kapsamında İncelenmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.16947/fsmia.1136514

Anahtar Kelimeler:

Eğitimde iyi örnekler, uygulamalar, değerler

Özet

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğünün “Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara” projesi; 39 ilçeden çalışmaların her yıl artış gösteren başvuru oranı ile öğretmenlerin öğrenmeye ve eğitim alanlarını doğrudan ilgilendiren inovasyona açık uygulamalar geliştirmeye olan talebin arttığının bir göstergesidir. Eğitim hedefiyle düşünmek, çaba göstermek ve örnek tutumla özgün faaliyetleri yaygınlaştırmak amacıyla 2019-2020 projeleri etkin öğretim, özel eğitim, bilim ve teknoloji, kültür, sanat ve spor, çevre ve okul estetiği kategorilerinde toplam 5 bin 119 başvurunun 111’i sergi aşamasına kalabilmiştir. Bu çalışmanın amacı; İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğünün “Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara” projesi kapsamında 39 ilçeden sergilenmeye hak kazanan 111 Projede hangi değerlere ne kadar yer verildiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Projelerde yer alan değerler tablolar halinde sunularak değer söylemleri doğrudan alıntılarla örneklendirilmiştir. Araştırma sonucunda Projelerde en çok görülen değer ifadeleri işbirliği, birlik, titizlik, sorumluluk, mutluluk, sevgi, saygı olurken; en az görülen değerler ise dürüstlük, misafirperverlik, milli ve dini bayramlar, temizlik, barış, tevazudur.

Yayınlanmış

06/28/2022

Nasıl Atıf Yapılır

YILDIZ, B. B. (2022). İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün "Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara" Projelerinin Değerler Kapsamında İncelenmesi. FSM İlmî Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, (19), 347–368. https://doi.org/10.16947/fsmia.1136514

Sayı

Bölüm

Araştırmalar ve İncelemeler